Bounce Rate
Bounce Rate (česky „míra opuštění“) je metrika používaná v digitální analytice, která vyjadřuje procento návštěvníků webových stránek, kteří po zobrazení jediné stránky opustí web bez jakékoli další interakce – například bez kliknutí na odkaz, přechodu na další podstránku nebo odeslání formuláře. V praxi se jedná o uživatele, kteří „odskočí“ hned po příchodu.
Míra opuštění se často interpretuje jako indikátor toho, jak relevantní a užitečný byl obsah stránky pro návštěvníka. Vysoký bounce rate může naznačovat, že návštěvníci nenašli to, co hledali, stránka se načítala příliš pomalu, nebo nebyla přehledná. Naopak nízký bounce rate signalizuje, že web zaujme a motivuje návštěvníky k dalším akcím. Je však důležité hodnotit tuto metriku v kontextu typu webu – například u jednostránkových webů (one-page sites) nebo blogových článků může být vysoký bounce rate zcela normální.
Pro analýzu bounce rate se běžně využívají nástroje jako Google Analytics. Optimalizace této hodnoty může zahrnovat úpravu designu, zlepšení obsahu, rychlosti načítání stránek nebo zřetelnější výzvy k akci. Při vyhodnocování návštěvnosti a výkonu webu je bounce rate jedním z důležitých ukazatelů chování uživatelů a kvality vstupních stránek.
Z našeho slovníku
Linkbuilding
Linkbuilding je proces získávání zpětných odkazů (backlinků) na váš web z jiných webových stránek. Zpětné odkazy jsou důležité pro SEO, protože vyhled...
On-Page SEO
On-Page SEO (nebo také „on-site SEO“) je soubor optimalizačních technik, které se provádějí přímo na jednotlivých stránkách webu s cílem zlepšit jejic...
SFTP
SFTP (Secure File Transfer Protocol) je bezpečná varianta FTP, která využívá šifrování k ochraně přenášených dat. SFTP je často preferovanou volbou pr...
CDN (Content Delivery Network)
CDN je distribuovaná síť serverů, která urychluje doručování obsahu uživatelům na základě jejich geografické polohy. Servery CDN uchovávají kopie stat...
SEO konzultant
SEO konzultant je odborník na optimalizaci webových stránek pro vyhledávače, jehož hlavní rolí je pomoci podnikům zlepšit jejich viditelnost a pozice ...
Torrent
Torrenty jsou metoda pro sdílení souborů prostřednictvím peer-to-peer (P2P) sítě, která umožňuje uživatelům stahovat a nahrávat data bez potřeby centr...