Zpět na slovník

Co je to Meta Keywords?

Seo

Meta Keywords

Meta Keywords jsou HTML tagy, které byly původně určeny k tomu, aby poskytovaly vyhledávačům seznam klíčových slov, která charakterizují obsah konkrétní webové stránky. Tento tag byl součástí meta informací, které webové stránky obsahovaly v hlavičce HTML kódu, a jeho cílem bylo pomoci vyhledávačům lépe pochopit, o čem stránka je, aby ji mohly správně zařadit do výsledků vyhledávání.

Formát tagu meta keywords je velmi jednoduchý. Vkládá se do hlavičky stránky a obsahuje seznam klíčových slov oddělených čárkami. Příklad:

<meta name="keywords" content="SEO, webové stránky, optimalizace, klíčová slova, SEO nástroje">

Ačkoliv byl tento tag v minulosti kladně hodnocen vyhledávači, dnes už hraje v SEO (optimalizaci pro vyhledávače) velmi malou roli. Vyhledávače, jako je Google, již nepoužívají meta keywords pro hodnocení stránek, protože tento tag byl zneužíván pro taktiky zvané "keyword stuffing" (nepřirozené a nadměrné použití klíčových slov), kdy webmasteři napchali do tohoto tagu velké množství klíčových slov, aby uměle zlepšili hodnocení stránky. Takové praktiky vedly k tomu, že vyhledávače tento tag ignorují.

V současnosti se meta keywords již nepovažují za důležitý SEO faktor. Google, Bing a další vyhledávače již tento tag neberou v úvahu při hodnocení relevanci stránky pro konkrétní dotaz. Místo toho se zaměřují na jiné faktory, jako je kvalitní obsah, struktura webu, zpětné odkazy, rychlost načítání stránky, optimalizace pro mobilní zařízení a další metriky, které ukazují, jak hodnotný a relevantní je obsah pro uživatele.

Nicméně i přes to, že dnes meta keywords nemají přímý vliv na SEO, některé systémy pro správu obsahu (CMS) stále tento tag generují automaticky nebo mohou být použity v rámci analýzy klíčových slov pro marketingové účely, aby webmasterům pomohly lépe se zaměřit na relevantní témata pro jejich obsah. Dále může být tento tag stále užitečný pro některé menší vyhledávače nebo nástroje pro analýzu, i když to dnes není běžnou praxí.

Jak správně přistupovat k Meta Keywords?

  • Nepoužívejte je pro SEO účely: V současnosti již nemají žádný význam pro vyhledávače, jako je Google. Místo toho se zaměřte na kvalitní obsah, relevantní klíčová slova v textu stránky, optimalizaci obrázků, strukturovaná data a další SEO faktory.
  • Pokud chcete použít Meta Keywords: Pokud stále chcete přidat meta keywords pro organizaci nebo interní účely, ujistěte se, že seznam klíčových slov je relevantní pro obsah a nebudete se pokoušet o manipulaci nebo nadměrné používání klíčových slov.
  • Nezaměňujte Meta Keywords s klíčovými slovy v textu stránky: Meta keywords již nejsou zásadní pro SEO, ale klíčová slova obsažená v těle stránky, nadpisech, URL a dalších prvcích stále mají zásadní vliv na hodnocení stránky ve vyhledávačích.

Historie Meta Keywords

Meta Keywords byly jedním z prvních nástrojů, které byly používány pro SEO optimalizaci. V 90. letech a na začátku 21. století byl tento tag klíčovým faktorem pro to, jak se webové stránky řadily ve vyhledávačích. Vyhledávače používaly tento tag k určení tématu stránky a zda odpovídá dotazu uživatele. Nicméně, jak internet rostl a webmasterské praktiky se zlepšovaly, začali se objevovat techniky zneužívání tohoto tagu. Když vyhledávače, jako Google, začaly ignorovat meta keywords, SEO praxe se změnila a soustředila se na jiné aspekty stránky.

Současné SEO již není o tom, jaké klíčové slovo zahrneme do meta keywords tagu. Dnes se SEO zaměřuje na kvalitní, relevantní a uživatelsky přívětivý obsah, který odpovídá záměru vyhledávajícího uživatele. Vyhledávače se dnes stále více soustředí na faktory, jako je hodnocení stránek podle autority a relevance, což zahrnuje i zpětné odkazy, chování uživatelů, interakce s obsahem a jeho technickou optimalizaci.

Pokud chcete optimalizovat svou stránku pro vyhledávače, zaměřte se na kvalitní a originální obsah, který zodpovídá otázky uživatelů, používání správné struktury stránek, kvalitní zpětné odkazy a správné nastavení technických parametrů stránek, jako je rychlost načítání nebo mobilní přívětivost.